Array
(
[0] => Array
(
[id] => 8336
[name] => Keyfin Bilir Be Yaa
[slug] => keyfin-bilir-be-yaa
[session_date] => 2024-04-04 20:45:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] => 0
[sale_url] =>
[we_session] => 0
[layout_system] =>
[amount] =>
[amount2] =>
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] =>
[sale_status] =>
[sale_status_ex] =>
[seats_status] =>
[session_close_date] =>
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 110999
[summary] => Fehmi ve Fevzi kardeşler, yıllar önce mirasta anlaşamamışlardır. Fehmi, nefret ettiği kardeşinin bütün malına el koymuş ve Fevzi’yi sürgün etmiştir. Ancak, kızı Zeliha yalnız kalmasın diye yeğeni Safiye’den nefret etse de sürgün etmez ve iki kuzen birlikte büyür. Köyün zenginlerinden Remzi Ağa'nın iki oğlu Orhan ve Osman, babaları öldükten sonra birbirlerine düşmüşlerdir. Fehmi sonunda onları bulur ancak Fehmi geçtiği yolda bir hocayla karşılaşmış, sevgi dolu bir insan olarak gelmiştir. Artık herkes bir arada ve mutludur.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/k/keyfin-bilir-be-yaa/image/keyfin-bilir-be-yaa-250x359.jpg
[cat_id] => 3
[tg_name] => Tiyatro Parantez
[theater_group_ids] => 1251
)
[1] => Array
(
[id] => 8538
[name] => Solist
[slug] => solist
[session_date] => 2024-04-05 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 300
[amount2] => 200
[category_group] => 1
[free] => 7
)
)
[amount2] => 0
[amount3] => 0
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 1
[session_close_date] => 2024-04-07 22:00:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 15934
[summary] => İlknur Güneş'in Jean Cocteau'nun "La voix Humaine" oyunundan Türkçe'ye çevirip yeni bir bakış açısı ile uyarladığı, Gamze Bayraktaroğlu'nun oynadığı "Solist" günümüz insanın hayata bakışını, bir kadının gözünden sorgulamaktadır.
Kadın; oyun boyunca sevgilisi ile telefonda ayrılık konuşması yapar, bir çok açıdan istemeden kabullendiği görüşlerini, inançlarını, alışkanlıklarını özgürleştirmek için büyük bir çaba gösterir. Kadın sevmediği ve eleştirdiği düzenin bir parçası olmuştur. Yalnız kalmak ona çok korkutucu gelse de bu manipülatif yaşamdan sıyrılmak için var gücüyle çabalar.
Oyun özellikle de eski değerler ile yeni değerler arasında sıkışıp kalmış 30'lu ve 40'lı yaşlardaki insanların yeni ahlaki bakış açılarını, özgürlük anlayışını, kadın erkek ilişkisini, sosyolojik ve psikolojik anlamda toplumsal değişimleri kadın bir birey üzerinden tartışmaktadır.
Köpek havlaması ve bateri sesi oyuna bir müzik gibi eşlik ederken, kadın oyuncu bir solist gibi konuşmanın müziğinde kendini arar. Sadece koltuk sandalye ve merdiven gibi endüstriyel görünümlü dekor parçalarının çevrelediği kadın; bu soğuk, metal ve beton dünyanın içinde kendini hiçbir yere ait hissetmemektedir. Kadının güçlenme, yeni bir hayata başlama ve içsel yolculuğu dijital dünyanın içinde saklanmış bir insan sesindedir.
"Oyun Jean Cocteau'nun 'La Voie D'Humaine' oyunundan uyarlanmıştır"
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/s/solist/image/solist-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Uyumsuz Tiyatro
[theater_group_ids] => 735
)
[2] => Array
(
[id] => 8338
[name] => Joko'nun Doğum Günü
[slug] => jokonun-dogum-gunu
[session_date] => 2024-04-13 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] => 0
[sale_url] =>
[we_session] => 0
[layout_system] =>
[amount] =>
[amount2] =>
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] =>
[sale_status] =>
[sale_status_ex] =>
[seats_status] =>
[session_close_date] =>
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 111000
[summary] => Joko, fabrikada çalışan bir işçidir. Annesine, hasta babasına ve kız kardeşi Amica’ya bakar. Yine bir gün fabrikaya çalışmaya giderken sırtına bazı insanlar atlayıp, kendilerini istedikleri yere götürmesini ister. Joko bu durumu yadırgar ve reddeder. İşe gittiğinde, Şefi çalışma arkadaşlarına ve Joko’ya taşıma işini yaptığını, ve bu iş için para aldığını anlatır. Arkadaşları bu işe çok istekli yaklaşsa da Joko bu işe biraz tereddütlü yaklaşır ve şüpheleri vardır. Ancak eninde sonunda Joko bu durumu kabul eder ve insanları sırtında taşımaya başlar. İlk Başlarda insanların ona davranış şekli zoruna gider ve durumdan rahatsız olmuştur ancak çok para kazanma isteği bunların önüne geçer ve durumu iyice kabullenir, artık insanlar nasıl davranmak istiyorsa öyle davranmalarına ve onlara yaranmaya çalışır. Çünkü para kazanır, kendisinin ve ailesinin hayalleri için ona gereken paraya yavaşça ulaşmaya başlar. Fakat ilginç bir
durum gerçekleşir. Joko taşıma işine başladıktan sonra, vücudunda kırmızılıklar çıkmaya ve kaşınmaya başlar. Bu duruma anlam veremez. Daha sonrasında sırtında taşıdığı kongre üyesi de aynı şekilde kaşınmaya başlar ve suçlunun Joko olduğunu söylemeye başlar. İlk başta Sir Barnett, daha sonrasında diğerleri Joko’ya yapışır. Joko yavaş yavaş
kongre üyelerinin esiri olmaya başlar. Kongre üyeleri, Joko’yu ele
geçirmeye başlar. Joko, artık onlar ne derse ve isterlerse yapmaya başlar. İlk önce fikirleri, sonra kendisi daha sonra da ailesi kongre üyelerinin esiri olur. Joko bu durumdan kurtulmak ve ailesini de kurtarmak istese de, artık
iş işten geçmiştir. Yavaş yavaş ve acı içinde esir olması onu her ne kadar pişman etse de, elinden hiçbir şey gelmez. Para için katlandığı bu iş, onun sonu olmuştur. Yönetenler ve yönetilenler üzerine tartışması olan keyifli ve aksiyon dolu bir oyun.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/j/jokonun-dogum-gunu/image/jokonun-dogum-gunu-250x359.jpg
[cat_id] => 18
[tg_name] => Tiyatro Parantez
[theater_group_ids] => 1251
)
[3] => Array
(
[id] => 6692
[name] => Herkes Kocama Benziyor
[slug] => herkes-kocama-benziyor-1
[session_date] => 2024-04-14 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2021-06-28
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 550
[amount2] => 450
[category_group] => 1
[free] => 50
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-04-14 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 15844
[summary] => ‘’Yok, o geceden beri bir rahatladım ama içim de sanki daha tam soğumadı. Anlamıyom, öfkem öylece alaftan top gibi duruyomuş içimde. Acık soğudu. Amma bazı bazı yine fena oluyom. O geceden beridir bir şey yapıştı. Kafam durmuyo, ha bire çalışıyo. Kafam beynim hep uyanık. ‘’Arada sus kız,’’ diyom. Ne bileyim, ben kadınsam kafamın içi de kadındır herhalde diye öyle söylüyom. Gözleri cin gibi açık bir kadın.’’
Bir pavyonda tuvaletçilik yapan Ayten, kurulduğu makamında birer birer anlatıyor. Buraya nasıl ‘’düştüğünden’’, onu terk eden kocasından, kederinden, hevesinden, çok sevdiği pavyonda çalışan diğer ahbaplarından ama en çok da öfkesinden. Geçmişte tanımlayamadığı, anlamına parça parça ulaştığı o öfke bir gün tuvaletin buzlu camı gibi kırıldığında, bir daha hiçbir şey eskisi gibi olmuyor.
Dramaturji: Ekip çalışması
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/h/herkes-kocama-benziyor-1/image/herkes-kocama-benziyor-1-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Temsili Sahne
[theater_group_ids] => 1473
)
[4] => Array
(
[id] => 7881
[name] => HardLove
[slug] => hardlove
[session_date] => 2024-04-19 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2023-09-19
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 300
[amount2] => 250
[category_group] => 1
[free] => 65
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-04-19 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 15847
[summary] => Hayatlarından memnun olmayan iki kişi, barda tanışır ve sevişmek üzere eve gelir. Fakat teknik bir aksaklıktan dolayı sekste uzlaşamayınca konuşmak ve birbirlerini tanımak zorunda kalırlar. Böylece sevişmek için bir araya geldikleri gece boyunca arzuları ve korkularıyla tek gecelik de olsa bir ilişki kurarak yabancı olmaktan kurtulmaya çalışırlar.
HardLove, yaşamlarında gittikçe hissizleşen ve bir şeyler hissetmek için çabalayan, bu esnada tökezleyen ve devamlı başa saran insanların hikayesi.
“Ahmet: Ben hiçbir zaman öyle soft soft biri değildim zaten. Ama hard hard biri de olmadığım için şey olmuyor.
Ayşe: Hiçbir şey anlamadım biliyor musun?
Ahmet: Yani içinden gelir bir şaplak atarsın, onu demeye çalışıyorum.
Ayşe: Anladım.”
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/h/hardlove/image/hardlove-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Artalan Kolektif
[theater_group_ids] => 1262
)
[5] => Array
(
[id] => 7429
[name] => Yan Rol
[slug] => yan-rol-1
[session_date] => 2024-04-20 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2022-12-15
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 320
[amount2] => 240
[category_group] => 1
[free] => 8
)
)
[amount2] => 0
[amount3] => 0
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-04-20 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 16398
[summary] => Yan rol bir kadının yaptığı meslekle, en yakın arkadaşlarıyla ve ailesiyle yüzleşme hikâyesini anlatıyor.
Her zaman arkadaş kontenjanında görülen, kendi hayatında bile esas kızın arkadaşı olarak konumlanan bir kadın oyuncu karşımıza gelir ve hikâyesini bizimle paylaşmaya başlar. Alamadığı roller, en yakın arkadaşıyla, babasıyla, annesiyle olan ilişkisi ve toplum baskısı artık susamayacağı kadar ağır gelmeye başlar. Kendi hayatında başrol hissedememesi üzerinden çıktığı bu sorgulamada, hayatın içindeki iktidar ilişkilerine de göz atmayı unutmayacaktır.
“ O kendi hikâyesinin kahramanı ve ben bu sefer onun hikâyesindeki yan rol olmayacağım!”
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/y/yan-rol-1/image/yan-rol-1-250x359.jpg
[cat_id] => 3
[tg_name] => Tiyatro Mitos
[theater_group_ids] => 979
)
[6] => Array
(
[id] => 8338
[name] => Joko'nun Doğum Günü
[slug] => jokonun-dogum-gunu
[session_date] => 2024-04-21 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] => 0
[sale_url] =>
[we_session] => 0
[layout_system] =>
[amount] =>
[amount2] =>
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] =>
[sale_status] =>
[sale_status_ex] =>
[seats_status] =>
[session_close_date] =>
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 111001
[summary] => Joko, fabrikada çalışan bir işçidir. Annesine, hasta babasına ve kız kardeşi Amica’ya bakar. Yine bir gün fabrikaya çalışmaya giderken sırtına bazı insanlar atlayıp, kendilerini istedikleri yere götürmesini ister. Joko bu durumu yadırgar ve reddeder. İşe gittiğinde, Şefi çalışma arkadaşlarına ve Joko’ya taşıma işini yaptığını, ve bu iş için para aldığını anlatır. Arkadaşları bu işe çok istekli yaklaşsa da Joko bu işe biraz tereddütlü yaklaşır ve şüpheleri vardır. Ancak eninde sonunda Joko bu durumu kabul eder ve insanları sırtında taşımaya başlar. İlk Başlarda insanların ona davranış şekli zoruna gider ve durumdan rahatsız olmuştur ancak çok para kazanma isteği bunların önüne geçer ve durumu iyice kabullenir, artık insanlar nasıl davranmak istiyorsa öyle davranmalarına ve onlara yaranmaya çalışır. Çünkü para kazanır, kendisinin ve ailesinin hayalleri için ona gereken paraya yavaşça ulaşmaya başlar. Fakat ilginç bir
durum gerçekleşir. Joko taşıma işine başladıktan sonra, vücudunda kırmızılıklar çıkmaya ve kaşınmaya başlar. Bu duruma anlam veremez. Daha sonrasında sırtında taşıdığı kongre üyesi de aynı şekilde kaşınmaya başlar ve suçlunun Joko olduğunu söylemeye başlar. İlk başta Sir Barnett, daha sonrasında diğerleri Joko’ya yapışır. Joko yavaş yavaş
kongre üyelerinin esiri olmaya başlar. Kongre üyeleri, Joko’yu ele
geçirmeye başlar. Joko, artık onlar ne derse ve isterlerse yapmaya başlar. İlk önce fikirleri, sonra kendisi daha sonra da ailesi kongre üyelerinin esiri olur. Joko bu durumdan kurtulmak ve ailesini de kurtarmak istese de, artık
iş işten geçmiştir. Yavaş yavaş ve acı içinde esir olması onu her ne kadar pişman etse de, elinden hiçbir şey gelmez. Para için katlandığı bu iş, onun sonu olmuştur. Yönetenler ve yönetilenler üzerine tartışması olan keyifli ve aksiyon dolu bir oyun.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/j/jokonun-dogum-gunu/image/jokonun-dogum-gunu-250x359.jpg
[cat_id] => 18
[tg_name] => Tiyatro Parantez
[theater_group_ids] => 1251
)
[7] => Array
(
[id] => 8538
[name] => Solist
[slug] => solist
[session_date] => 2024-04-22 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 300
[amount2] => 200
[category_group] => 1
[free] => 31
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-04-22 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 16003
[summary] => İlknur Güneş'in Jean Cocteau'nun "La voix Humaine" oyunundan Türkçe'ye çevirip yeni bir bakış açısı ile uyarladığı, Gamze Bayraktaroğlu'nun oynadığı "Solist" günümüz insanın hayata bakışını, bir kadının gözünden sorgulamaktadır.
Kadın; oyun boyunca sevgilisi ile telefonda ayrılık konuşması yapar, bir çok açıdan istemeden kabullendiği görüşlerini, inançlarını, alışkanlıklarını özgürleştirmek için büyük bir çaba gösterir. Kadın sevmediği ve eleştirdiği düzenin bir parçası olmuştur. Yalnız kalmak ona çok korkutucu gelse de bu manipülatif yaşamdan sıyrılmak için var gücüyle çabalar.
Oyun özellikle de eski değerler ile yeni değerler arasında sıkışıp kalmış 30'lu ve 40'lı yaşlardaki insanların yeni ahlaki bakış açılarını, özgürlük anlayışını, kadın erkek ilişkisini, sosyolojik ve psikolojik anlamda toplumsal değişimleri kadın bir birey üzerinden tartışmaktadır.
Köpek havlaması ve bateri sesi oyuna bir müzik gibi eşlik ederken, kadın oyuncu bir solist gibi konuşmanın müziğinde kendini arar. Sadece koltuk sandalye ve merdiven gibi endüstriyel görünümlü dekor parçalarının çevrelediği kadın; bu soğuk, metal ve beton dünyanın içinde kendini hiçbir yere ait hissetmemektedir. Kadının güçlenme, yeni bir hayata başlama ve içsel yolculuğu dijital dünyanın içinde saklanmış bir insan sesindedir.
"Oyun Jean Cocteau'nun 'La Voie D'Humaine' oyunundan uyarlanmıştır"
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/s/solist/image/solist-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Uyumsuz Tiyatro
[theater_group_ids] => 735
)
[8] => Array
(
[id] => 7906
[name] => Ölümün Tersi Arzudur
[slug] => olumun-tersi-arzudur
[session_date] => 2024-04-25 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2023-10-03
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] => 207
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 4
[amount] => Array
(
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-04-25 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Alan Kadıköy
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 15921
[summary] => Tennessee Williams’ın “A Streetcar Named Desire” oyunundan esinlenilerek kaleme alınmıştır.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/o/olumun-tersi-arzudur/image/olumun-tersi-arzudur-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[theater_group_ids] => 219
)
[9] => Array
(
[id] => 8338
[name] => Joko'nun Doğum Günü
[slug] => jokonun-dogum-gunu
[session_date] => 2024-04-25 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] => 0
[sale_url] =>
[we_session] => 0
[layout_system] =>
[amount] =>
[amount2] =>
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] =>
[sale_status] =>
[sale_status_ex] =>
[seats_status] =>
[session_close_date] =>
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 111002
[summary] => Joko, fabrikada çalışan bir işçidir. Annesine, hasta babasına ve kız kardeşi Amica’ya bakar. Yine bir gün fabrikaya çalışmaya giderken sırtına bazı insanlar atlayıp, kendilerini istedikleri yere götürmesini ister. Joko bu durumu yadırgar ve reddeder. İşe gittiğinde, Şefi çalışma arkadaşlarına ve Joko’ya taşıma işini yaptığını, ve bu iş için para aldığını anlatır. Arkadaşları bu işe çok istekli yaklaşsa da Joko bu işe biraz tereddütlü yaklaşır ve şüpheleri vardır. Ancak eninde sonunda Joko bu durumu kabul eder ve insanları sırtında taşımaya başlar. İlk Başlarda insanların ona davranış şekli zoruna gider ve durumdan rahatsız olmuştur ancak çok para kazanma isteği bunların önüne geçer ve durumu iyice kabullenir, artık insanlar nasıl davranmak istiyorsa öyle davranmalarına ve onlara yaranmaya çalışır. Çünkü para kazanır, kendisinin ve ailesinin hayalleri için ona gereken paraya yavaşça ulaşmaya başlar. Fakat ilginç bir
durum gerçekleşir. Joko taşıma işine başladıktan sonra, vücudunda kırmızılıklar çıkmaya ve kaşınmaya başlar. Bu duruma anlam veremez. Daha sonrasında sırtında taşıdığı kongre üyesi de aynı şekilde kaşınmaya başlar ve suçlunun Joko olduğunu söylemeye başlar. İlk başta Sir Barnett, daha sonrasında diğerleri Joko’ya yapışır. Joko yavaş yavaş
kongre üyelerinin esiri olmaya başlar. Kongre üyeleri, Joko’yu ele
geçirmeye başlar. Joko, artık onlar ne derse ve isterlerse yapmaya başlar. İlk önce fikirleri, sonra kendisi daha sonra da ailesi kongre üyelerinin esiri olur. Joko bu durumdan kurtulmak ve ailesini de kurtarmak istese de, artık
iş işten geçmiştir. Yavaş yavaş ve acı içinde esir olması onu her ne kadar pişman etse de, elinden hiçbir şey gelmez. Para için katlandığı bu iş, onun sonu olmuştur. Yönetenler ve yönetilenler üzerine tartışması olan keyifli ve aksiyon dolu bir oyun.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/j/jokonun-dogum-gunu/image/jokonun-dogum-gunu-250x359.jpg
[cat_id] => 18
[tg_name] => Tiyatro Parantez
[theater_group_ids] => 1251
)
[10] => Array
(
[id] => 8538
[name] => Solist
[slug] => solist
[session_date] => 2024-04-27 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 300
[amount2] => 200
[category_group] => 1
[free] => 36
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-04-27 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 16004
[summary] => İlknur Güneş'in Jean Cocteau'nun "La voix Humaine" oyunundan Türkçe'ye çevirip yeni bir bakış açısı ile uyarladığı, Gamze Bayraktaroğlu'nun oynadığı "Solist" günümüz insanın hayata bakışını, bir kadının gözünden sorgulamaktadır.
Kadın; oyun boyunca sevgilisi ile telefonda ayrılık konuşması yapar, bir çok açıdan istemeden kabullendiği görüşlerini, inançlarını, alışkanlıklarını özgürleştirmek için büyük bir çaba gösterir. Kadın sevmediği ve eleştirdiği düzenin bir parçası olmuştur. Yalnız kalmak ona çok korkutucu gelse de bu manipülatif yaşamdan sıyrılmak için var gücüyle çabalar.
Oyun özellikle de eski değerler ile yeni değerler arasında sıkışıp kalmış 30'lu ve 40'lı yaşlardaki insanların yeni ahlaki bakış açılarını, özgürlük anlayışını, kadın erkek ilişkisini, sosyolojik ve psikolojik anlamda toplumsal değişimleri kadın bir birey üzerinden tartışmaktadır.
Köpek havlaması ve bateri sesi oyuna bir müzik gibi eşlik ederken, kadın oyuncu bir solist gibi konuşmanın müziğinde kendini arar. Sadece koltuk sandalye ve merdiven gibi endüstriyel görünümlü dekor parçalarının çevrelediği kadın; bu soğuk, metal ve beton dünyanın içinde kendini hiçbir yere ait hissetmemektedir. Kadının güçlenme, yeni bir hayata başlama ve içsel yolculuğu dijital dünyanın içinde saklanmış bir insan sesindedir.
Zeynep, Asperger sendromlu eşi Mert’in de desteğiyle bebeğine alışmaya çalışmaktadır. Bir sabah Ada’nın beşiğinde olmadığının anlaşılmasıyla her şey alt üst olur. Kendini bir türlü anne gibi hissedemeyen Zeynep, bu yüzden onu suçlayan kayınvalidesi Sevim, ona annelik konusunda sürekli tavsiyelerde bulunan kız kardeşi Özlem, Ada’nın yokluğunda krizler geçiren Mert, kayıp bebek muammasını çözmeye çalışır…
Ne kadar karışık?
Cevabı yok çünkü.
Cevabı olması şart mı?
Herkesin aklı cevap istiyor.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/n/nifas/image/nifas-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => MaaPerform
[theater_group_ids] => 391
)
[12] => Array
(
[id] => 6692
[name] => Herkes Kocama Benziyor
[slug] => herkes-kocama-benziyor-1
[session_date] => 2024-04-30 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2021-06-28
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 550
[amount2] => 450
[category_group] => 1
[free] => 69
)
)
[amount2] => 0
[amount3] => 0
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 0
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-04-30 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 15845
[summary] => ‘’Yok, o geceden beri bir rahatladım ama içim de sanki daha tam soğumadı. Anlamıyom, öfkem öylece alaftan top gibi duruyomuş içimde. Acık soğudu. Amma bazı bazı yine fena oluyom. O geceden beridir bir şey yapıştı. Kafam durmuyo, ha bire çalışıyo. Kafam beynim hep uyanık. ‘’Arada sus kız,’’ diyom. Ne bileyim, ben kadınsam kafamın içi de kadındır herhalde diye öyle söylüyom. Gözleri cin gibi açık bir kadın.’’
Bir pavyonda tuvaletçilik yapan Ayten, kurulduğu makamında birer birer anlatıyor. Buraya nasıl ‘’düştüğünden’’, onu terk eden kocasından, kederinden, hevesinden, çok sevdiği pavyonda çalışan diğer ahbaplarından ama en çok da öfkesinden. Geçmişte tanımlayamadığı, anlamına parça parça ulaştığı o öfke bir gün tuvaletin buzlu camı gibi kırıldığında, bir daha hiçbir şey eskisi gibi olmuyor.
Dramaturji: Ekip çalışması
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/h/herkes-kocama-benziyor-1/image/herkes-kocama-benziyor-1-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Temsili Sahne
[theater_group_ids] => 1473
)
)
BİZDEN HABERDAR OLUN
ADRES
Uzunçayır Caddesi Doğançay İş Hanı No:29/1 Hasanpaşa Kadıköy / İstanbul