Sokrates baldıran zehri ile ölmek için horozların 3. ötüşünü beklemek zorundadır ve bu süreyi , ondan son sözlerini öğrenmek isteyen gardiyanıyla sohbet ederek geçirir. Ancak bu sohbette bir terslik vardır. "Kendini bilmek" üzerine gerçekleştirilen bu sohbette ikisi de kendi kimliğini kaybedecektir.
Mümkün A'dem'in tek derdi; hayat hikayelerini biri ya da birilerine anlatarak "var olabilmektir". Varoluşunu bu temel üstünde yaratmaya çalışan karakter, bütün bu "anlatma çabasının" aslında onun en güzel hikayesi/varoluşu olduğunun farkında değildir. Bununla birlikte Mümkün A'dem'in bunu fark edebilmesi için son sözü seyirciye bırakması gerekiyor… Çünkü gerçekte bu varoluş oyundaki tiyatrocu oyun kişisi açısından seyircinin varlığı ile doğru orantılıdır.
Oyun içinde oyun kurgusuyla yazılan Mümkün A'dem tek bir oyuncu tarafından "performe" edilmektedir. Bununla birlikte zaman zaman "seyirciyi provoke etme" durumu ise metnin bir diğer kurgusal özelliği olarak karşımıza çıkmaktadır.
Orkestra Tiyatro'nun ilk çalışması olan bu oyun içeriği bağlamında da bir nevi seyircinin bizi (Orkestra Tiyatro) kabul edip etmeyeceği ile doğru orantıda dahası tiyatro olarak varoluşumuzu sürdürebilmemizin sağlamasını yaratacak biçimde yazılmıştır.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/m/mumkun-adem/image/mumkun-adem-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Orkestra Tiyatro
[theater_group_ids] => 790
)
[2] => Array
(
[id] => 5214
[name] => Furuğ Ferruhzâd
[slug] => furug-ferruhzd
[session_date] => 2019-02-04 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2018-05-18
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 50
[amount2] => 35
[category_group] => 1
[free] => 69
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-02-04 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 2756
[summary] => Furuğ’a...
sesim şiirle çoğaldı
sesim şiirle çoğaldı
sesim şiirle yankılandı duvarların ardında
kara devlerin duvarları
kara devlerin duvarları
kafalarında, ki ne acıdır
etraflarını çepeçevre saran duvarlar
kara devler ülkesinde bir sestim sadece
kendi sesimin acısına sığındım
saklamadım sesimin acıklı yankısını
bahçemizin avlusuna
ölü balıklarımızın havuzuna
yengi kabul görmüştü, ne acıdır
ne acıdır, kara devlerin karabasanlarında yaşamak bense düşler gördüm
yeşil bahçemizin avlusuna sığmayan
sığınmak, ne acıdır
ne acıdır, duvar diplerinin sığıntı gölgesi olmak ne acıdır, kara devlerin sesinin ardına sığınmak ben sesimi şiirledim
ben sesimi şiirledim
kara devlerin duvarları ardına seslendim
ki o duvarlar yüksektir
kara devleri saklayacak kadar yüksektir
ne acıdır, duvarların ardına saklanmak
ne acıdır, duvar dibinde yosunlu bir taş olmak ben sesimi şiirledim
ve yankılandı duvarların ardında
Harun Güzeloğlu
Furuğ Ferruhzâd... 1935’te İran’da doğan, inançların, geleneklerin, sistemin kadınları içine aldığı cendereye isyanla geçen, topu topu 32 yıllık yaşamında Fars şiirine vurduğu damganın yanı sıra sanatın neredeyse her dalında iz bırakan eşsiz bir kadın... Furuğ Ferruhzâd için ürünleri ve yaşamı en güçlü paralellik kuran şairlerden biri diyebiliriz. Oyunda da bu dizge izlenerek hayatındaki önemli kesitlerin ve bu kesitlerdeki şiirlerinin toplamı işlenmektedir.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/f/furug-ferruhzd/image/furug-ferruhzd-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Oyun Sandalı
[theater_group_ids] => 646
)
[3] => Array
(
[id] => 5553
[name] => Gardiyan
[slug] => gardiyan
[session_date] => 2019-02-08 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2018-12-08
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 55
[amount2] => 35
[category_group] => 1
[free] => 80
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 1
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-02-08 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 2757
[summary] => “Oyun her şeyden önce oyun!”
Oyun içinde kurulan oyunlar ve bu oyunlar içinde de kurulan yeni oyunlar. Zaman, mekân ve tarih algısını yok eden beş insan. Bunlardan dördü mahkûm biri gardiyan…. Bu mahkumlar; neye, kime ve nasıl mahkûm oldular? Gardiyan nasıl Gardiyan oldu?
Oyunda her bir mahkûm kendi düşünü oynar…
Mahkumların oynadıkları düş oyunlarında tarihi karakterlere, tarihi olaylara ve mahkumların Gardiyanı öldürme / yok etme çabalarına tanıklık edeceğiz.
Turan OFLAZOĞLU’nun yazdığı Hatice ÇİFTÇİ’nin farklı bir yorumla sahneye taşıdığı Gardiyan adlı oyunda; mahkumlardan herhangi birinin gardiyanı yok edebilecek kadar başarılı bir oyun kurabileceğine şahit olacak mıyız?
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/g/gardiyan/image/gardiyan-250x359.jpg
[cat_id] => 18
[tg_name] => Dördüncü Anomaly
[theater_group_ids] => 804
)
[4] => Array
(
[id] => 5652
[name] => Akıl Defteri
[slug] => akil-defteri-3
[session_date] => 2019-02-10 19:00:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2019-01-20
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 50
[amount2] => 35
[category_group] => 1
[free] => 71
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-02-10 18:00:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 2758
[summary] => Bir kadın , bir adamın hayatını “en fazla” ne kadar değiştirebilir?
Tüm hayatı kusursuz bir düzende ilerleyen bir adamın hayatına , yarı aralık bir kapıdan bir kadın giriverir, ve kedi gibi eve yerleşir...
Tüm düzeni bozar ve bozulan bu düzen bir çok kargaşaya, psikolojik sorgulamaya, şizofrenik durumlara ve kadın-erkek arasındaki o büyülü komikliğe yol açar...
Bu kadın kimdir? Ne istemektedir? Bizden olmayan mıdır?
Peki adam ?
Tamamen bizim tarafımız mıdır? Bir erkeğin en büyük gurur kaynağı nedir? Bir kadın kimliği olmadan da tüm bu düzeni altüst edebilir mi?
Akıl Defteri, kadın-erkek ilişkisine, aşka, düzene, insana dair bir çok konuyu, aynayı sahneden seyirciye çevirerek anlatıyor.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/a/akil-defteri-3/image/akil-defteri-3-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Atölye Sanat
[theater_group_ids] => 822
)
[5] => Array
(
[id] => 3311
[name] => Bir Meşrutiyet Faciası Yahut Gündüzlerimiz
[slug] => bir-mesrutiyet-faciasi-yahut-gunduzlerimiz
[session_date] => 2019-02-11 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2016-10-02
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 45
[amount2] => 35
[category_group] => 1
[free] => 79
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 1
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-02-11 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 2742
[summary] => "Ben kimim?" sorusunu en az bir kere gerçekten yanıtlayabilmek umuduyla sorarız. Bir süre sonra fark ederiz ki bu soru yanıtsızdır çünkü sonsuz yanıtı olabilir. Sorunun yanıtsız olması nafile olduğu anlamına gelmez. Bu soru hem neredeyse bütün felsefi ve teolojik soruların kaynağıdır hem de bizi aynı soruyu soran diğerlerinden ayırmaya yarar.
Peki, ya bir an yanı başımızda "ben senim" ya da "sen bensin" diyen birilerini fark etsek ve bu 'rüya-kabus'tan uyanmayı bir türlü başaramasak bu sorunun bizi götüreceği yerler nereler olur?
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/b/bir-mesrutiyet-faciasi-yahut-gunduzlerimiz/image/bir-mesrutiyet-faciasi-yahut-gunduzlerimiz-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Seyyar Sahne
[theater_group_ids] => 112
)
[6] => Array
(
[id] => 341
[name] => Trom
[slug] => trom
[session_date] => 2019-02-15 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2015-03-12
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 45
[amount2] => 35
[category_group] => 1
[free] => 36
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-02-15 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 2743
[summary] => "Sahnede ve hayatta kendi olma"yı mesele edinen bir oyuncu Roland Topor'un ''Masanın Altında'' adlı oyun metnini tek başına anlatmaya karar verir. Zira oyuncu, ''Masanın Altında'' oyununun baş karakteri köyünden tanımadığı bir ülkenin büyük bir şehrine göç etmek durumunda kalmış Dragomir’i kendine benzetmektedir. Oyuncu teatral hünerlerini kullanarak kendi hayalindeki ''Masanın Altında'' oyununu seyircilere anlatmaya çabalarken, oyunla ve hayatla kurduğu takıntılı ilişkiyi de açık eder.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/t/trom/image/trom-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] =>
[theater_group_ids] =>
)
[7] => Array
(
[id] => 5652
[name] => Akıl Defteri
[slug] => akil-defteri-3
[session_date] => 2019-02-17 19:00:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2019-01-20
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 50
[amount2] => 35
[category_group] => 1
[free] => 73
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-02-17 18:00:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 2759
[summary] => Bir kadın , bir adamın hayatını “en fazla” ne kadar değiştirebilir?
Tüm hayatı kusursuz bir düzende ilerleyen bir adamın hayatına , yarı aralık bir kapıdan bir kadın giriverir, ve kedi gibi eve yerleşir...
Tüm düzeni bozar ve bozulan bu düzen bir çok kargaşaya, psikolojik sorgulamaya, şizofrenik durumlara ve kadın-erkek arasındaki o büyülü komikliğe yol açar...
Bu kadın kimdir? Ne istemektedir? Bizden olmayan mıdır?
Peki adam ?
Tamamen bizim tarafımız mıdır? Bir erkeğin en büyük gurur kaynağı nedir? Bir kadın kimliği olmadan da tüm bu düzeni altüst edebilir mi?
Akıl Defteri, kadın-erkek ilişkisine, aşka, düzene, insana dair bir çok konuyu, aynayı sahneden seyirciye çevirerek anlatıyor.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/a/akil-defteri-3/image/akil-defteri-3-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Atölye Sanat
[theater_group_ids] => 822
)
[8] => Array
(
[id] => 5322
[name] => Beş Sevim Apartmanı
[slug] => bes-sevim-apartmani
[session_date] => 2019-02-22 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2018-10-12
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 50
[amount2] => 35
[category_group] => 1
[free] => 0
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-02-22 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 2746
[summary] => Rüyada tiyatro görmek iyi bir oyun izleyeceğinize işarettir. Rüyada tiyatro görülse de görülmese de Beş Sevim Apartmanı’nı izlemek iyiye işarettir. Onu izleyenin gönül gözü açılır. Dünya gözüyle Huri’siyle, Nuri’siyle tanışır. ‘Benim uzmanlık alanlarım olan nöroloji ve psikiyatri, ... hikayelerini ‘idrak yanılması’ olarak yorumluyor. Dr.S.’
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/b/bes-sevim-apartmani/image/bes-sevim-apartmani-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Tiyatro Alesta
[theater_group_ids] => 186
)
[9] => Array
(
[id] => 5453
[name] => Sokrates'in Son Gecesi
[slug] => sokratesin-son-gecesi-1
[session_date] => 2019-02-23 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2018-11-30
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 50
[amount2] => 30
[category_group] => 1
[free] => 65
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-02-23 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 2706
[summary] => "İnsan yalnızca kendine mahkumdur ve kendi izin verdiği kadar gardiyan"
Sokrates baldıran zehri ile ölmek için horozların 3. ötüşünü beklemek zorundadır ve bu süreyi , ondan son sözlerini öğrenmek isteyen gardiyanıyla sohbet ederek geçirir. Ancak bu sohbette bir terslik vardır. "Kendini bilmek" üzerine gerçekleştirilen bu sohbette ikisi de kendi kimliğini kaybedecektir.
SOKRATES - Benim hiçbir sözcüğümü yazmamam aptallığımdan değil, kitaplar yakılabilir...
Ama benim kafalarının içine girdiğim insanların hepsini yakabilir misin ?
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/s/sokratesin-son-gecesi-1/image/sokratesin-son-gecesi-1-250x359.jpg
[cat_id] => 3
[tg_name] => Hedone Art
[theater_group_ids] => 789
)
)
BİZDEN HABERDAR OLUN
ADRES
Uzunçayır Caddesi Doğançay İş Hanı No:29/1 Hasanpaşa Kadıköy / İstanbul