Oyun günümüz Berlin’inde genellikle Türkiye’den göçenlerin yaşadığı Kreuzberg’ de Türkçe tiyatro yapan bir ekibin prova salonu olarak da kullandıkları evlerinde geçer. Alternatif bir Macbeth sergilemek için provalarına devam eden ekip bir yandan Foucault felsefesi üzerinden iktidar, erk ve ötekileştirme kavramlarını tartışırlarken bir anda İstanbul’dan gelip kapıya dikilen sürpriz bir akraba bütün düzenlerini alt üst eder. Berlin’e temelli yerleşmek için gelen bu akraba istemeden de olsa artık ortak hayatlarının bir parçası olacaktır.
Aynı ortak alanda yaşamak zorunda kalan karakterlerimizin her an daha da derinleşen farklılıkları birbirleriyle çatışmalarına yol açar. Oysa her ne kadar farklı gibi görünseler de “Öteki” olmanın ortak paydasında ortak deneyimlere sahiptirler. Hal böyleyken, kültürel, sınıfsal, etnik ya da cinsiyet kimlikleri üzerinden yaşadıkları çatışkılarda bir uzlaşma sağlayabilecekler midir, yoksa onları prova ettikleri Macbeth‘ teki gibi kanlı bir son mu beklemektedir?
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/o/olumun-tersi-arzudur/image/olumun-tersi-arzudur-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[theater_group_ids] => 219
)
[1] => Array
(
[id] => 6692
[name] => Herkes Kocama Benziyor
[slug] => herkes-kocama-benziyor-1
[session_date] => 2024-03-03 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2021-06-28
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 350
[amount2] => 250
[category_group] => 1
[free] => 0
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-03-03 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 14844
[summary] => ‘’Yok, o geceden beri bir rahatladım ama içim de sanki daha tam soğumadı. Anlamıyom, öfkem öylece alaftan top gibi duruyomuş içimde. Acık soğudu. Amma bazı bazı yine fena oluyom. O geceden beridir bir şey yapıştı. Kafam durmuyo, ha bire çalışıyo. Kafam beynim hep uyanık. ‘’Arada sus kız,’’ diyom. Ne bileyim, ben kadınsam kafamın içi de kadındır herhalde diye öyle söylüyom. Gözleri cin gibi açık bir kadın.’’
Bir pavyonda tuvaletçilik yapan Ayten, kurulduğu makamında birer birer anlatıyor. Buraya nasıl ‘’düştüğünden’’, onu terk eden kocasından, kederinden, hevesinden, çok sevdiği pavyonda çalışan diğer ahbaplarından ama en çok da öfkesinden. Geçmişte tanımlayamadığı, anlamına parça parça ulaştığı o öfke bir gün tuvaletin buzlu camı gibi kırıldığında, bir daha hiçbir şey eskisi gibi olmuyor.
Dramaturji: Ekip çalışması
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/h/herkes-kocama-benziyor-1/image/herkes-kocama-benziyor-1-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Temsili Sahne
[theater_group_ids] => 1473
)
[2] => Array
(
[id] => 6692
[name] => Herkes Kocama Benziyor
[slug] => herkes-kocama-benziyor-1
[session_date] => 2024-03-10 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2021-06-28
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 350
[amount2] => 250
[category_group] => 1
[free] => 0
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-03-10 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 14845
[summary] => ‘’Yok, o geceden beri bir rahatladım ama içim de sanki daha tam soğumadı. Anlamıyom, öfkem öylece alaftan top gibi duruyomuş içimde. Acık soğudu. Amma bazı bazı yine fena oluyom. O geceden beridir bir şey yapıştı. Kafam durmuyo, ha bire çalışıyo. Kafam beynim hep uyanık. ‘’Arada sus kız,’’ diyom. Ne bileyim, ben kadınsam kafamın içi de kadındır herhalde diye öyle söylüyom. Gözleri cin gibi açık bir kadın.’’
Bir pavyonda tuvaletçilik yapan Ayten, kurulduğu makamında birer birer anlatıyor. Buraya nasıl ‘’düştüğünden’’, onu terk eden kocasından, kederinden, hevesinden, çok sevdiği pavyonda çalışan diğer ahbaplarından ama en çok da öfkesinden. Geçmişte tanımlayamadığı, anlamına parça parça ulaştığı o öfke bir gün tuvaletin buzlu camı gibi kırıldığında, bir daha hiçbir şey eskisi gibi olmuyor.
Dramaturji: Ekip çalışması
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/h/herkes-kocama-benziyor-1/image/herkes-kocama-benziyor-1-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Temsili Sahne
[theater_group_ids] => 1473
)
[3] => Array
(
[id] => 7906
[name] => Ölümün Tersi Arzudur
[slug] => olumun-tersi-arzudur
[session_date] => 2024-03-12 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2023-10-03
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] => 0
[sale_url] => https://www.passo.com.tr/tr/etkinlik-grubu/2024-nilufer-tiyatro-festivali-biletleri/707613
[we_session] => 0
[layout_system] =>
[amount] =>
[amount2] =>
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] =>
[sale_status] =>
[sale_status_ex] =>
[seats_status] =>
[session_close_date] =>
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Nazım Hikmet Kültürevi
[city_name] => Bursa
[ses_id] => 109736
[summary] => Ölümün Tersi Arzudur oyunu Tennessee Williams’ın ülkemizde de “Arzu Tramvayı” ya da “İhtiras Tramvayı” adıyla sıklıkla sahnelenen “A Streetcar Named Desire” oyunundan yola çıkılarak kaleme alınmıştır.
Oyun günümüz Berlin’inde genellikle Türkiye’den göçenlerin yaşadığı Kreuzberg’ de Türkçe tiyatro yapan bir ekibin prova salonu olarak da kullandıkları evlerinde geçer. Alternatif bir Macbeth sergilemek için provalarına devam eden ekip bir yandan Foucault felsefesi üzerinden iktidar, erk ve ötekileştirme kavramlarını tartışırlarken bir anda İstanbul’dan gelip kapıya dikilen sürpriz bir akraba bütün düzenlerini alt üst eder. Berlin’e temelli yerleşmek için gelen bu akraba istemeden de olsa artık ortak hayatlarının bir parçası olacaktır.
Aynı ortak alanda yaşamak zorunda kalan karakterlerimizin her an daha da derinleşen farklılıkları birbirleriyle çatışmalarına yol açar. Oysa her ne kadar farklı gibi görünseler de “Öteki” olmanın ortak paydasında ortak deneyimlere sahiptirler. Hal böyleyken, kültürel, sınıfsal, etnik ya da cinsiyet kimlikleri üzerinden yaşadıkları çatışkılarda bir uzlaşma sağlayabilecekler midir, yoksa onları prova ettikleri Macbeth‘ teki gibi kanlı bir son mu beklemektedir?
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/o/olumun-tersi-arzudur/image/olumun-tersi-arzudur-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[theater_group_ids] => 219
)
[4] => Array
(
[id] => 7368
[name] => Heybesini Çiğneyen Katır
[slug] => heybesini-cigneyen-katir
[session_date] => 2024-03-18 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2024-01-07
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 350
[amount2] => 250
[category_group] => 1
[free] => 0
)
)
[amount2] => 0
[amount3] => 0
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-03-18 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 15429
[summary] => *Bu oyunun 18.09.2024 tarihli seansı, Istanbul Fringe Festival 2024 kapsamında düzenlenmektedir.
Heybesini Çiğneyen Katır
Yolun getirdiklerini bir de kadın gözünden, iki kadının ellerinden izleyelim. Pembe desenli bir halının içerisinde, gönlü kırık, yasa yanık, keyiften mest, bağırıp çağlayan bacılar. Geleneksel motiflerin çiğnenip oradan buraya savruluşuna ağlayalım.
‘Heybesini Çiğneyen Katır’ yolda olma eyleminin katmanlarını; gerek şehre ulaşan çevre yolunda, gerek kendinden içeri bir üslupta haritalandırıyor.
****************
Kalburu saçtan
Kamburu heybe;
Deseni sırtında
Katırlaşmış dertlerinin gölgesiyle;
Pembe bir ruh.
Bir...iki...belki milyon,
Hepten milyar dolusu dünyada;
Kimine çeyiz sandığından,
Kimine statü nişanı,
Kiminin ise göz zevkine
Takılıp-serilmiş halı!
Kime ne?
Altına süpürülmüş tozlarla
Ufalanmış kozların hüsranı,
Hasetlik günahlar.
Karşı çıkılmış niyetle
Kire bulanmış minnetin biriktirdiği tabaka yüzünden,
Püskülleri yerden kesilmiş bir halı.
Uçuk-savruk, sanrıdan hallice...
Overlock'tan bertaraf.
Kime ne!
Yok anam...
Vursan da dere başında taşlara,
Çeksen de güven bağladığın makinenle
... koy vermez.
Motifine işli,
İpliğinin her sicminde sıkışmış lekeleriyle
Bir başına.
Kime ne...
Şiir: yazig Mahmud Sıfatsız
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/h/heybesini-cigneyen-katir/image/heybesini-cigneyen-katir-250x359.jpg
[cat_id] => 23
[tg_name] => Kadro Pa
[theater_group_ids] => 256
)
[5] => Array
(
[id] => 7906
[name] => Ölümün Tersi Arzudur
[slug] => olumun-tersi-arzudur
[session_date] => 2024-03-21 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2023-10-03
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] => 0
[sale_url] =>
[we_session] => 0
[layout_system] =>
[amount] =>
[amount2] =>
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] =>
[sale_status] =>
[sale_status_ex] =>
[seats_status] =>
[session_close_date] =>
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Moda Sahnesi
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 109767
[summary] => Ölümün Tersi Arzudur oyunu Tennessee Williams’ın ülkemizde de “Arzu Tramvayı” ya da “İhtiras Tramvayı” adıyla sıklıkla sahnelenen “A Streetcar Named Desire” oyunundan yola çıkılarak kaleme alınmıştır.
Oyun günümüz Berlin’inde genellikle Türkiye’den göçenlerin yaşadığı Kreuzberg’ de Türkçe tiyatro yapan bir ekibin prova salonu olarak da kullandıkları evlerinde geçer. Alternatif bir Macbeth sergilemek için provalarına devam eden ekip bir yandan Foucault felsefesi üzerinden iktidar, erk ve ötekileştirme kavramlarını tartışırlarken bir anda İstanbul’dan gelip kapıya dikilen sürpriz bir akraba bütün düzenlerini alt üst eder. Berlin’e temelli yerleşmek için gelen bu akraba istemeden de olsa artık ortak hayatlarının bir parçası olacaktır.
Aynı ortak alanda yaşamak zorunda kalan karakterlerimizin her an daha da derinleşen farklılıkları birbirleriyle çatışmalarına yol açar. Oysa her ne kadar farklı gibi görünseler de “Öteki” olmanın ortak paydasında ortak deneyimlere sahiptirler. Hal böyleyken, kültürel, sınıfsal, etnik ya da cinsiyet kimlikleri üzerinden yaşadıkları çatışkılarda bir uzlaşma sağlayabilecekler midir, yoksa onları prova ettikleri Macbeth‘ teki gibi kanlı bir son mu beklemektedir?
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/o/olumun-tersi-arzudur/image/olumun-tersi-arzudur-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[theater_group_ids] => 219
)
[6] => Array
(
[id] => 8494
[name] => Bir Narsistin Anatomisi
[slug] => bir-narsistin-anatomisi
[session_date] => 2024-03-22 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 280
[amount2] => 230
[category_group] => 1
[free] => 42
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-03-22 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 15539
[summary] => Boşanmasına rağmen içine düştüğü yıkımdan bir türlü kurtulamayan, günlerini hiçlik deryasında el yordamı ile geçirmeye çalışırken adı ‘’Deli’’ ye çıkan Cevher ’in bir soruyla değişen hayatına tanıklık ediyoruz.
' Bir insanın yıkılışı, bir şehrin çöküşü gibidir… Ve her cinayet kanla işlenmez… Sana sırılsıklam âşık olmuş ve koşulsuz güvenen birinin kalbinde umarsızca, koskocaman bir delik açmak… Ve onu bir daha kendini bile sevemeyecek, gölgesiz biri hale getirmek… İşte bu cinayetlerin en büyüğüdür aslında.’
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/b/bir-narsistin-anatomisi/image/bir-narsistin-anatomisi-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] =>
[theater_group_ids] =>
)
[7] => Array
(
[id] => 6692
[name] => Herkes Kocama Benziyor
[slug] => herkes-kocama-benziyor-1
[session_date] => 2024-03-27 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2021-06-28
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 350
[amount2] => 250
[category_group] => 1
[free] => 0
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-03-27 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 14846
[summary] => ‘’Yok, o geceden beri bir rahatladım ama içim de sanki daha tam soğumadı. Anlamıyom, öfkem öylece alaftan top gibi duruyomuş içimde. Acık soğudu. Amma bazı bazı yine fena oluyom. O geceden beridir bir şey yapıştı. Kafam durmuyo, ha bire çalışıyo. Kafam beynim hep uyanık. ‘’Arada sus kız,’’ diyom. Ne bileyim, ben kadınsam kafamın içi de kadındır herhalde diye öyle söylüyom. Gözleri cin gibi açık bir kadın.’’
Bir pavyonda tuvaletçilik yapan Ayten, kurulduğu makamında birer birer anlatıyor. Buraya nasıl ‘’düştüğünden’’, onu terk eden kocasından, kederinden, hevesinden, çok sevdiği pavyonda çalışan diğer ahbaplarından ama en çok da öfkesinden. Geçmişte tanımlayamadığı, anlamına parça parça ulaştığı o öfke bir gün tuvaletin buzlu camı gibi kırıldığında, bir daha hiçbir şey eskisi gibi olmuyor.
Dramaturji: Ekip çalışması
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/h/herkes-kocama-benziyor-1/image/herkes-kocama-benziyor-1-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Temsili Sahne
[theater_group_ids] => 1473
)
[8] => Array
(
[id] => 7432
[name] => Adela Ölmesin
[slug] => adela-olmesin
[session_date] => 2024-03-29 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 300
[amount2] => 250
[category_group] => 1
[free] => 70
)
)
[amount2] => 0
[amount3] => 0
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2024-03-29 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 15538
[summary] => Yakınlaşmak isterken uzağına düşmek bir hikâyenin ve dışında olduğunu düşündükleri anda bir oyunun içinde bulmak kendilerini… Hikâye tanıdıktır, roller akraba kadar yakın ama tamı tamına aynısı mıdır bugün de olan? F.G. Lorca’nın “Bernarda Alba’nın Evi” oyununu bir hapishanede oynamaya çalışırken kendilerine soruyor bu soruyu üç mahkum kadın. Yazgı bellenmiş bir çaresizliği sürdürmeli mi insan? Koşulları değişince değişmez mi hikayeler ve insanlar? Bunu da soruyorlar kendilerine. Hikâyede ölüyor Adela. Bu ölüm bir intiharsa öyle geliyor ki onlara hep birlikte tutmuşuz ipin ucundan. Bu intihar bir cinayetse nasıl yaşatmalı Adela’yı? Bunu da soruyorlar. Çok mu soruyor bu kadınlar?
Federico Garcia Lorca’nın ‘Bernarda Alba’nın Evi’ oyunundan uyarlanarak yazılmıştır. A. Turan Oflazoğlu, Hale Toledo, Pınar Savaş çevirilerinden yararlanılmıştır.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/a/adela-olmesin/image/adela-olmesin-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Öteki Tiyatro
[theater_group_ids] => 1085
)
)
BİZDEN HABERDAR OLUN
ADRES
Uzunçayır Caddesi Doğançay İş Hanı No:29/1 Hasanpaşa Kadıköy / İstanbul