Franz Kafka’nın “Akademi İçin Bir Rapor” öyküsünden hareketle tasarlanan oyun; Beden İşleri yapımı ile sahneye taşınıyor.
Uygar dünyanın varyetelerinde sarsılmaz bir yer edinmiş olan şov maymunu Pireli’nin, insanlık ve maymunluk arasında sıkışıp kalma öyküsüdür Pireli Varyete. Tabiatından koparılan Pireli artık ne insan ne de maymundur, kendi varlığına bile yabancılaşan bir “şey”dir sadece…
Maymunluğuna gülen insanlara samimiyetle sorar:
“Siz hiç mi böyle davranmadınız? Burada omurgası eğik olan bir tek ben miyim?”
O gördüklerini yok sayan insan gözlerinizi kırpmadan izleyeceğiniz bu şenlikli gösteride size söz veriyoruz;
ÇOK EĞLENECEĞİZ!
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/p/pireli-varyete/image/pireli-varyete-250x359.jpg
[cat_id] => 3
[tg_name] => Beden İşleri
[theater_group_ids] => 1034
)
[2] => Array
(
[id] => 6232
[name] => Beklemek
[slug] => beklemek
[session_date] => 2019-12-10 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2019-11-30
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 50
[amount2] => 35
[category_group] => 1
[free] => 72
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-12-10 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 4591
[summary] => Zaman ve mekan algılarını bir kenara bırakan Reyhan ve Yılmaz çifti, kendilerini unutkanlığın dayanılmaz hafifliğinin kollarına bırakırlar. İki bunağın bir yıl mı, bir hafta mı, bir gün mü yoksa sadece bir an mı olduğu belirsiz hikayelerine tanıklık ederiz. Hatırlamak mı insanı daha mutlu eder yoksa unutmak mı? Bir de saat kaç, Ayşe nereye gitti, sütçü niye gelmiyor, bu ayakkabılar kimin? Tüm bunların cevabı için; soldan sağa yedi harfli Payanda Tiyatro ekibinin, resimdeki sanatçı Ülkü Ayvaz’ın aşağıdan yukarıya sekiz harfli yazdığı “Beklemek” adlı oyununa bekleriz.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/b/beklemek/image/beklemek-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Payanda Tiyatro
[theater_group_ids] => 912
)
[3] => Array
(
[id] => 1312
[name] => Çirkin
[slug] => cirkin2
[session_date] => 2019-12-12 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 50
[amount2] => 40
[category_group] => 1
[free] => 59
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-12-12 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 4597
[summary] => Öteki olmak, dışlanmak, aşağılanmak, hor görülmek...
Yalnızlaşmak...
Çirkin aslında bir, sevgi hikayesidir. Çirkin aslında bir “iyi olma” hikayesidir...
Toplumsal ön yargılar altında kalmış, doğuştan çirkin ama iyi bir çocuğun, yaşamda “kendi olma” hikayesi.
Ne denli çabalarsanız çabalayın, ön yargıları aşabilir misiniz? Yoksa ön yargılar, sizi ve hayatınızın tamamını belirleyecek midir?
Peki ya sanat hayatımızın neresindedir. Sanat nedir? Toplum dışı bırakılmış birey, duyuramadığı sesini, sanatın diliyle duyurabilecek midir?
Günümüz insanlığının önemli sorunlarından biridir, “kendi olmak”. Çirkin’de, usta İspanyol yazar Michel del Castillo’nun kaleminden, bir toplum dışı bireyin yaşamına ve iyi olma çabasına tanıklık ediyoruz.
Prof. Dr. Semih Çelenk’in kaleminden tiyatroya uyarlanan ve sahneye konan oyunda, İzmir kökenli usta oyuncu Hamit Demir rol alıyor. Genç müzisyen Mert Demir gitarıyla eşlik ediyor.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/c/cirkin2/image/cirkin2-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Tiyatroevi
[theater_group_ids] => 371
)
[4] => Array
(
[id] => 6183
[name] => Pireli Varyete
[slug] => pireli-varyete
[session_date] => 2019-12-16 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2019-11-30
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 60
[amount2] => 40
[category_group] => 1
[free] => 56
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-12-16 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 4444
[summary] => “İşte karşınızdaaa, dünyanın en bildik, en fark etmedik, çok gördük, fakat böylesine rastlamadık hikayesinin sahibi:
Pİ RE Lİİİ!”
Franz Kafka’nın “Akademi İçin Bir Rapor” öyküsünden hareketle tasarlanan oyun; Beden İşleri yapımı ile sahneye taşınıyor.
Uygar dünyanın varyetelerinde sarsılmaz bir yer edinmiş olan şov maymunu Pireli’nin, insanlık ve maymunluk arasında sıkışıp kalma öyküsüdür Pireli Varyete. Tabiatından koparılan Pireli artık ne insan ne de maymundur, kendi varlığına bile yabancılaşan bir “şey”dir sadece…
Maymunluğuna gülen insanlara samimiyetle sorar:
“Siz hiç mi böyle davranmadınız? Burada omurgası eğik olan bir tek ben miyim?”
O gördüklerini yok sayan insan gözlerinizi kırpmadan izleyeceğiniz bu şenlikli gösteride size söz veriyoruz;
ÇOK EĞLENECEĞİZ!
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/p/pireli-varyete/image/pireli-varyete-250x359.jpg
[cat_id] => 3
[tg_name] => Beden İşleri
[theater_group_ids] => 1034
)
[5] => Array
(
[id] => 5322
[name] => Beş Sevim Apartmanı
[slug] => bes-sevim-apartmani
[session_date] => 2019-12-17 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2018-10-12
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 60
[amount2] => 40
[category_group] => 1
[free] => 80
)
)
[amount2] => 0
[amount3] => 0
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 1
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-12-17 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 4445
[summary] => Rüyada tiyatro görmek iyi bir oyun izleyeceğinize işarettir. Rüyada tiyatro görülse de görülmese de Beş Sevim Apartmanı’nı izlemek iyiye işarettir. Onu izleyenin gönül gözü açılır. Dünya gözüyle Huri’siyle, Nuri’siyle tanışır. ‘Benim uzmanlık alanlarım olan nöroloji ve psikiyatri, ... hikayelerini ‘idrak yanılması’ olarak yorumluyor. Dr.S.’
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/b/bes-sevim-apartmani/image/bes-sevim-apartmani-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] => Tiyatro Alesta
[theater_group_ids] => 186
)
[6] => Array
(
[id] => 6244
[name] => Biz Size Hayranız
[slug] => biz-size-hayraniz-1
[session_date] => 2019-12-19 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] =>
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 60
[amount2] => 40
[category_group] => 1
[free] => 54
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-12-19 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 4569
[summary] => Seni seviyorum, Sen şahanesin, Sen iyi ki varsın, iyi niyetlisin, yeteneklisin, mükemmelsin, sana bayılıyorum.
Bir yazar, bir freelance satışçı… bir reklamcı ve bir yönetici asistanı.
Birbirini seven çiftler , birbirini seven dostlar. Farklılıkları, yalanları, doğruları, gerçekleri.
Gerçeği söyleyip beraber olmamak mı yoksa gerçeği söylemeyip yola devam etmek mi? Hangisinin sonucu daha ağır olabilir sizce?
Telefonunuza bir süre bakmak istemeyeceğiniz ya da en azından telefonunuza bir süre mesafe koyacağınız bir oyun.
Dengeleri değiştiren ve tarafınızı seçmekte zorlanacağınız bir oyun...
Hmm çünkü,
Biz Size Hayranız...
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/b/biz-size-hayraniz-1/image/biz-size-hayraniz-1-250x359.jpg
[cat_id] => 3
[tg_name] => Tiyatro15bin
[theater_group_ids] => 917
)
[7] => Array
(
[id] => 6183
[name] => Pireli Varyete
[slug] => pireli-varyete
[session_date] => 2019-12-22 19:00:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2019-11-30
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 60
[amount2] => 40
[category_group] => 1
[free] => 72
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-12-22 18:00:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 4448
[summary] => “İşte karşınızdaaa, dünyanın en bildik, en fark etmedik, çok gördük, fakat böylesine rastlamadık hikayesinin sahibi:
Pİ RE Lİİİ!”
Franz Kafka’nın “Akademi İçin Bir Rapor” öyküsünden hareketle tasarlanan oyun; Beden İşleri yapımı ile sahneye taşınıyor.
Uygar dünyanın varyetelerinde sarsılmaz bir yer edinmiş olan şov maymunu Pireli’nin, insanlık ve maymunluk arasında sıkışıp kalma öyküsüdür Pireli Varyete. Tabiatından koparılan Pireli artık ne insan ne de maymundur, kendi varlığına bile yabancılaşan bir “şey”dir sadece…
Maymunluğuna gülen insanlara samimiyetle sorar:
“Siz hiç mi böyle davranmadınız? Burada omurgası eğik olan bir tek ben miyim?”
O gördüklerini yok sayan insan gözlerinizi kırpmadan izleyeceğiniz bu şenlikli gösteride size söz veriyoruz;
ÇOK EĞLENECEĞİZ!
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/p/pireli-varyete/image/pireli-varyete-250x359.jpg
[cat_id] => 3
[tg_name] => Beden İşleri
[theater_group_ids] => 1034
)
[8] => Array
(
[id] => 6155
[name] => Personas Kuartet
[slug] => personas-kuartet
[session_date] => 2019-12-23 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2019-10-24
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 60
[amount2] => 40
[category_group] => 1
[free] => 27
)
)
[amount2] => 0
[amount3] => 0
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 1
[session_close_date] => 2019-12-23 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 4568
[summary] => "İnsanlara karşı sürekli anlayışlı ve uyumlu davranman beni delirtiyor! Gerçekten ne düşündüğünü söyleyecek cesaretin yok!"
"Personas Kuartet" İlknur Güneş'in yazıp yönettiği ilki "Sesler" oyunu olan üçlemenin ikinci oyunudur. Modern dünyada bireylerin kendilerini, hayatı ve düzeni sorgulamaları oyunda kadın bakış açısıyla anlatılmaktadır. Farklı statüden ve farklı bakış açılarına sahip iki kadının tüm kadın ve erkekleri temsil eden sohbeti, çağımız insanın içine sıkışıp kaldığı toplumsal roller, statüler, ekonomik, ahlaki ve psikolojik kavramlar üzerinedir. İki kadın da sahnede sürekli kendilerini ifade etmeye kanıtlamaya ve sadece iyi yönlerini ortaya çıkarmaya çalışırlar. Bireylerin çağımızda iletişimsizliği, duygularını ifade edememeleri, kendilerini iyileştirme çabaları, yakınlaşma korkuları ve sadece gösterdikleri ya da onlardan beklenen bireyler gibi olmaya çalışmaları anlatılmaktadır. Kadınların yanı başında bulunan idleri ise onların gerçekten ne hissettiklerini, ne düşündüklerini ve gerçek davranışlarını oynamakta ve modern insanın arketiplerini ve personalarını açığa çıkarmaktadır.
"Kıskandırayım mı? Bak o konuda pek iyi değilim! Nasıl kıskandırayım? Mağrur mu olayım yoksa
havalı mı? Yoksa onu küçümseyeyim mi? Zengin ama yapayalnız bir kadın olduğunun altını mı çizeyim yoksa kocası iş adamı olduğu için aldatılmış olabileceğini mi ima edeyim? Ya da dur! Politikadan bahsedip, onun cahilliğini mi vurgulayayım? Cana yakın davranıp yüz göz mü olayım? Manevi olarak doyuma ulaşmış sanatçı edebiyatı mı yapayım? Yoksa aynı statüdeki kadınların dayanışması üzerine mi yoğunlaşayım? Ne dersin?"
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/p/personas-kuartet/image/personas-kuartet-250x359.jpg
[cat_id] => 18
[tg_name] => Uyumsuz Tiyatro
[theater_group_ids] => 735
)
[9] => Array
(
[id] => 6284
[name] => La Loba
[slug] => la-loba
[session_date] => 2019-12-24 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2019-11-24
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 40
[amount2] => 30
[category_group] => 1
[free] => 28
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-12-24 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 4746
[summary] => Vahşi doğayla bir ilişki geliştirmek kadının bireyleşme sürecinin temel unsurlarından biridir. Bu ilişkiyi kurmak için kadın karanlığa dalmalı ama aynı zamanda telafisi mümkün olmayan bir şekilde tuzağa düşüp yakalanmamalı, orayan giden yolda ya da dönüşte öldürülmemelidir.
‘Kurtlarla Koşan Kadınlar’ | Clarissa P. Estes
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/l/la-loba/image/la-loba-250x359.jpg
[cat_id] => 12
[tg_name] =>
[theater_group_ids] =>
)
[10] => Array
(
[id] => 341
[name] => Trom
[slug] => trom
[session_date] => 2019-12-27 20:30:00
[special_visibility] => 0
[start_date] => 2015-03-12
[donation_status] => 0
[s_text] =>
[free] =>
[sale_url] =>
[we_session] => 1
[layout_system] => 2
[amount] => Array
(
[0] => Array
(
[amount] => 45
[amount2] => 35
[category_group] => 1
[free] => 36
)
)
[amount2] => 0
[amount3] =>
[amount_title] =>
[amount2_title] =>
[amount3_title] =>
[cancel_status] => 0
[sale_status] => 1
[sale_status_ex] => 0
[seats_status] => 0
[session_close_date] => 2019-12-27 19:30:00
[campaing] =>
[ses_list_desc] =>
[loc_name] => Kadıköy Emek Tiyatrosu
[city_name] => İstanbul
[ses_id] => 4450
[summary] => "Sahnede ve hayatta kendi olma"yı mesele edinen bir oyuncu Roland Topor'un ''Masanın Altında'' adlı oyun metnini tek başına anlatmaya karar verir. Zira oyuncu, ''Masanın Altında'' oyununun baş karakteri köyünden tanımadığı bir ülkenin büyük bir şehrine göç etmek durumunda kalmış Dragomir’i kendine benzetmektedir. Oyuncu teatral hünerlerini kullanarak kendi hayalindeki ''Masanın Altında'' oyununu seyircilere anlatmaya çabalarken, oyunla ve hayatla kurduğu takıntılı ilişkiyi de açık eder.
[img_url] => https://tiyatrolar.com.tr/files/activity/t/trom/image/trom-250x359.jpg
[cat_id] => 2
[tg_name] =>
[theater_group_ids] =>
)
)
BİZDEN HABERDAR OLUN
ADRES
Uzunçayır Caddesi Doğançay İş Hanı No:29/1 Hasanpaşa Kadıköy / İstanbul